Menu Close

Hoe verbeter je je showcase

Songwriter

Zoals in elk bedrijf zijn er bepaalde gebieden die gespecialiseerde vaardigheden vereisen. Als u een loodgieter bent, zou u niet in de badkamer van uw huis kunnen werken zonder een opleiding op het gebied van huishoudelijk loodgieterswerk. Het is niet anders met een liedjesschrijver. Een liedjesschrijver is niet anders. Hij of zij moet een gedetailleerde kennis hebben over wat er gaande is in de muziekindustrie, trends, de business en vele andere details. Het zou onmogelijk zijn om een songwriter showcase te leiden zonder eerst blijk te geven van zo’n gespecialiseerde kennis. Net als elk ander bedrijf, moet een songwriter showcase zijn geldigheid bewijzen. U moet laten zien dat u in staat bent om waarde te leveren voor uw showcase. Je moet bewijs hebben dat anderen in de muziekindustrie zal overtuigen dat je bekwaam bent om een kwaliteitsproduct af te leveren.

Een songwriter showcase moet ten minste drie nummers bevatten. Je kunt ervoor kiezen om je hele album te laten horen, maar als je meer bekendheid wilt krijgen, kun je er ook voor kiezen om slechts een select aantal nummers van je album te laten horen. Om het meest effectief te zijn, laat je beste werk horen. De nummers die je het beste vindt, die je beste vaardigheden als songwriter laten zien, moeten in je showcase worden gepresenteerd. Als u niet in staat bent om drie liedjes van uw album te selecteren, kunt u een aantal liedjes selecteren, die een promo van drie liedjes bevatten (een liedje van één minuut, met een promotioneel aspect eraan). Dit is vooral belangrijk als je een reeks nummers presenteert als een songwriter showcase, in plaats van een enkele showcase. Je kunt er zelfs voor kiezen om je drie beste nummers of nummers van je hele album te laten horen. Maar of je er nu voor kiest om meer dan drie liedjes te laten horen of niet, je moet ze allemaal doen, wat betekent dat je meer dan drie liedjes moet hebben die het waard zijn om gepresenteerd te worden.Je  showcase is een moment voor jou om je muziek te promoten. U moet gebruik maken van al uw middelen tot het uiterste. Je moet uitstippelen van alle details, zoals waar en hoe je je showcase te houden, wat te doen op de avond, hoe je je showcase te voeren, en hoe je bij te houden van uw financiën. Het is ook een goed idee om te beslissen over de juiste uitrusting. Misschien wil je je showcase-benodigdheden en -mappen op een bepaalde plaats opbergen, om te vermijden dat je ze per ongeluk vergeet. Misschien wilt u ook wat geld opzij zetten voor vertegenwoordiging, juridische bijstand en andere kosten.

De showcase bekendmaken is de sleutel. Je wilt zoveel mogelijk mensen aan het woord laten. U wilt uw showcase om te zetten in karaoke-formaat, zodat u vragen kunt beantwoorden. U kunt ook houden een andere showcase niet minder dan een keer per jaar, vooral als je wilt vertakken en je muziek te presenteren in meer van een live-formaat. Houd je financiën in de gaten. Je moet rekening houden met de verschillende uitgaven, zoals autokosten, licentierechten, eten en uniform. corresponderen met andere bands en ook met hen showcases opzetten. Bepaalde uitgaven kunnen fiscaal worden gegenereerd, zoals het vervaardigen van een CD en het indienen ervan bij exposanten die misschien geen contant geld aanvaarden. Geef een kort overzicht van elke uitgave en bepaal of deze terugvorderbaar is. Als de niet-monetaire uitgaven niet worden meegerekend, declareer ze dan afzonderlijk.

Luister nog eens naar de showvoorstellingen. Luister opnieuw aandachtig om alle aspecten aan te pakken waarvan je vond dat ze niet ten volle aan bod kwamen. Voel je vrij om de nummers die niet af waren te audiofielen naar geluidskwaliteit die een live show zou veroorzaken. Als je de tijd hebt, bekijk dan eerder uitgebrachte nummers, en kijk naar manieren om je showcase stuk te verbeteren. Er zijn altijd aspecten van je showcase die je misschien wilt herhalen. Dit zijn soms degenen die tot de laatste minuut kunnen worden uitgesteld. Maak een korte schets van de nummers die je tijdens je showcase zou willen spelen, en stuur kopieën naar individuele artiesten en bands om je showcase verder bekend te maken. Het doel hier is om je showcase weg te geven als promotie voor je artiestenalbum; wat op zijn beurt moet leiden tot meer fans voor je artiest en nieuwe fans die je ontdekken. Op dit moment zou je moeten werken aan een release voor het album van je gekozen artiest. Maak een lijst van alles waar je op dit moment aan werkt. Misschien wil je zelfs enkele ideeën vastpinnen, voor je ze neerlegt, zodat je ze niet vergeet. Zorg ervoor dat je een project nooit meer dan een paar weken vooruit vastlegt, want dan zullen de mensen zich gaan vervelen. Vermaak ze maand na maand door ze ideeën voor te leggen, met een twist natuurlijk :D).

Lees meer

Nederlandstalige blues

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *